T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / TOROSLAR - Mersin Toroslar Anaokulu

Mersin Toroslar Anaokulu e-Güvenlik Politikası

Amaçlar ve politika kapsamı


• Mersin Toroslar Anaokulu, çevrimiçi güvenliğin (e-Güvenlik), bilgisayarlar, tabletler, cep
telefonları veya oyun konsolları gibi teknolojiyi kullanırken, dijital dünyadaki çocukların ve
yetişkinlerin korunması için vazgeçilmez bir unsur olduğuna inanmaktadır.
• Mersin Toroslar Anaokulu, internetin ve bilgi iletişim teknolojilerinin günlük yaşamın önemli
bir parçası olduğuna inanır. Dolayısıyla, riskleri yönetmeleri ve bunlara tepki vermek için stratejiler
geliştirmenin yollarını öğrenmeleri için çocuklar desteklenmelidir.
• Mersin Toroslar Anaokulu, tüm çocukların ve personelin çevrimiçi olarak potansiyel
zararlardan korunmasını sağlamakla sorumludur.
• Bu politika, yöneticiler, öğretmenler, destek personeli, çocuklar ve ebeveynler için
hazırlanmıştır.
• Bu politika, internet erişimi ve kişisel cihazlar da dahil olmak üzere bilgi iletişim cihazlarının
kullanımı için geçerlidir.


Tüm çalışanların sorumlulukları şunlardır:


• Çevrimiçi güvenlik politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak.
• Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak ve onlara bağlı kalmak.
• Okul sistemlerinin ve verilerin güvenliğinden sorumlu olmak.
• Bir dizi farklı çevrimiçi güvenlik konusundaki farkındalığa sahip olmak ve onların bakımında
çocuklarla nasıl ilişkili olabileceklerini bilmek.
• Yeni ve gelişmekte olan teknolojiler kullanıldığında iyi uygulamaları modellemek.
• Mümkün olduğunca müfredat ile çevrimiçi güvenlik eğitimini ilişkilendirmek.
• Okul koruma politikalarını ve prosedürlerini takip ederek endişe duyan bireyleri belirlenmek
ve önlem alınmak.
• Olumlu öğrenme fırsatlarına vurgu yapmak.
• Bu alanda mesleki gelişim için kişisel sorumluluk almak.


Tüm Çalışanlar için genel kurallar şunlardır:

 

• Kullanıcı, bilgi teknolojileri kapsamındaki bilişim kaynaklarına zarar veremez, işleyişi aksatma,
yavaşlatma veya durdurma eylemlerinde bulunamaz, içeriğini izinsiz olarak değiştiremez.
• Kullanıcı, bilgi teknolojileri kapsamındaki herhangi bir kaynağı, kendisinden başka hiç kimse
adına ve yararına kullanamaz veya bir başkasının kullanımına izin veremez.
• Kullanıcı, başka kullanıcıların bilgisayarında yer alan şifrelendirilmiş paylaşım alanlarına çeşitli
yöntemleri kullanarak erişemez ve bu türlü girişimlerde bulunamaz.
• Kullanıcı, çalışmalarının sonlandırılması ile birlikte kendisinde bulunan bilgisayar, yazıcı, disk
ve benzeri tüm donanım ve malzemeleri, tüm yazılım ürünleri ve kodları ile bilişim sistemleri
kullanımına yönelik tüm şifreleri içeren kurumumuzun tüm bilişim varlıklarını iade eder. Kullanıcının
bilgi ve bilgi işleme olanaklarına erişim hakları kaldırılır.
• Kurumumuzda çalışma yapan kurum dışı personelin çalışmaları kayıt altına alır ve herhangi bir
olumsuzluk durumunda bu olumsuzluğu açıklayıcı rapor sunar.
• Gizlilik içeren bilgiler ile kişisel veriler, e-devlet kapsamında protokol yapılarak bilgi paylaşımı
yapılan veya kanunen yetkili sayılan merciler dışında hiçbir kişi, kurum ya da kuruluş ile paylaşılmaz.


Çocukların başlıca sorumlulukları şunlardır


• Uzaktan çevrimiçi derslerde gerekmediği sürece kamerasını ve mikrofonunu kapalı tutmak.
Canlı Ders takibi sırasında kurallara uymak.


Ebeveynlerin başlıca sorumlulukları şunlardır:


• Okul Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak, çocuklarını bu politikaya bağlı kalmaya
teşvik etmek ve uygun olduğunca kendilerinin de bağlı kalmasını sağlamak.
• Okulun çevrimiçi güvenlik yaklaşımlarını desteklemek ve evde uygun güvenli çevrimiçi
davranışları pekiştirmek.
• Teknoloji ve sosyal medyanın güvenli ve uygun kullanımını modellemek.
• Okul veya diğer uygun kurumlardan, kendileri ve ya çocukları çevrimiçi problem veya
sorunlarla karşılaşırsa yardım veya destek istemek.
• Okulumuzda belirli aralıklarla velilere yönelik olarak yapılan e güvenli hakkında bilinçlendirme
çalışmalarına katılmak.
• Okulun çevrimiçi güvenlik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak.
• Uzaktan çevrimiçi derslerde öğrencilerin derslere katılımı sırasında gerekli e-Güvenlik
önlemlerini almak.


Okul / web sitesinin yönetilmesi


• Okulumuz web sayfasında (http://toroslaranaokulu.meb.k12.tr/) güvenli internet ile ilgili bağlantılar
mevcut olup ( http://www.meb.gov.tr/duyurular/duyurular2011/guvenliinternet/ )
-Güvenli İnternet Lansmanı , - Güvenli İnternet Aile Profili, - Güvenli İnternet Çocuk Profili konulu
videoların bulunduğu videolar sunulur.
• Bakanlık tarafından belirlenen internet sitesi standartlarına göre hazırlanır.
• Web sitesinde iletişim bilgileri okul adresi, e-posta ve telefon numarası olacaktır. Personel
veya öğrencilerin kişisel bilgileri yayınlanmayacaktır.
• Okul Müdürü yayınlanan çevrimiçi içerik için genel yayın sorumluluğunu alacak ve bilgilerin
doğru ve uygun olmasını sağlayacaktır.
• Web sitesi, erişilebilirlik fikri mülkiyet haklarına saygı, gizlilik politikaları ve telif hakkı da dahil
olmak üzere okulun yayın yönergelerine uyacaktır.
• Spam maillerden korunmak için e-posta adresleri çevrimiçi olarak dikkatli bir şekilde
yayınlanacaktır.
• Öğrenci çalışmaları ebeveynlerinin izniyle yayınlanacaktır.
• Okul web sitesinin yönetici hesabı, uygun bir şekilde güçlü şifreyle şifrelenerek korunacaktır.
• Okul, çevrimiçi güvenlik dâhil olmak üzere, toplumun üyeleri için okul web sitesinde korunma
hakkında bilgi gönderecektir.


Çevrimiçi görüntü ve videolar yayınlama


• Okul, çevrimiçi paylaşılan tüm resimlerin ve videoların okul resim kullanımı politikasına uygun
şekilde kullanılmasını sağlayacaktır.
• Okul, resimlerin ve videoların tümünün, veri güvenliği, Kabul Edilebilir Kullanım Politikaları,
Davranış Kuralları, sosyal medya, kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanımı gibi diğer politikalar
ve prosedürlere uygun şekilde yer almasını sağlayacaktır.
• Görüntü politikasına uygun olarak, öğrencilerin resimlerinin / videolarının elektronik olarak
yayınlanmasından önce her zaman velilerden remi yazılı izni alınacaktır.


Eğitim amaçlı resmi video konferans ve web kamerası kullanımı


• Okul, video konferansın çok çeşitli öğrenme avantajlarıyla zorlu bir faaliyet olduğunu kabul
eder. Hazırlık ve değerlendirme, tüm faaliyet için gereklidir.
• Tüm video konferans ekipmanları, kullanılmadığında ve uygun olduğunda kapatılacaktır,
otomatik cevaplamaya ayarlanmayacaktır.
• Harici IP adresleri diğer sitelere sunulmayacaktır.
• Video konferans iletişim detayları kamuoyuna açık olarak paylaşılmayacaktır.
• Video konferans ekipmanları güvenli bir şekilde tutulacak ve gerekirse kullanılmadığında
kilitlenecektir.
• Okul video konferans ekipmanları izinsiz olarak okul binalarından çıkarılmayacaktır.
• Personel, dış video konferans fırsatlarının ve / veya araçlarının uygun bir şekilde
değerlendirildiğinden emin olacak ve olaylara erişmek için kullanılan hesapların ve sistemlerin uygun
bir şekilde güvenli ve gizli olmasını sağlayacaktır.


Kullanıcılar


• Video konferans, öğrencilerin yaşı ve yeteneği için uygun bir şekilde denetlenecek.
• Velilerin rızası, çocuklar video konferans faaliyetlerine katılmadan önce alınacaktır.
• Video konferans, sağlam bir risk değerlendirmesini takiben, resmi ve onaylanmış iletişim
kanalları vasıtasıyla gerçekleşecektir
• Sadece ana yöneticilere video konferans yönetim alanlarına veya uzaktan kumanda
sayfalarına erişim hakkı verilecektir.
• Eğitimsel video konferans servisleri için özel oturum açma ve şifre bilgileri yalnızca
personellere verilecek ve gizli tutulacak.


İçerik


• Bir video konferans dersi kaydederken, tüm siteler ve katılımcılar tarafından yazılı izin
alınacaktır. Konferansın başlangıcında kayıt nedeni belirtilmeli ve video konferans kaydı tüm taraflara
açık olmalıdır. Kaydedilen malzemeler güvenli bir şekilde saklanacaktır.
• Üçüncü taraf materyalleri dahil edilecekse, okul üçüncü şahsın fikri mülkiyet haklarını ihlal
etmekten kaçınmak için bu kaydın kabul edilebilir olup olmadığını kontrol edecektir.
• Okul, bir video konferansa katılmadan önce diğer konferans katılımcılarıyla diyalog kuracak.
Okul değilse, okul sınıf için uygun olan materyali teslim aldığını kontrol edecektir.


İnternetin ve ilgili cihazların uygun ve güvenli derslik kullanımı


• Öğretmen ve öğrencilerimiz okulda sadece Milli Eğitim Bakanlığının denetimindeki internet
ağını kullanabilirler.
• Okulumuz internet ağına MEB SERTİFİKA güvenlik dosyası yüklenmeden internet ağına
bağlanılamaz.
• Okul içerisinde proje için bile olsa sadece öğretmenlerin kayıtlı cihazları kullanılır.
• Diğer proje partnerleri ile iletişim ve görüntülü iletişim öğretmenler tarafından okul
saatlerinde yapılmaktadır.
• E-güvenlik politikamız Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan güvenli internet çerçevesine
dâhildir. ( Milli Eğitim Bakanlığı 2017/12 Sayılı Genelge)
• Çalışanların tüm üyeleri, çocukları korumak için tek başına filtrelemeye güvenmeyeceklerinin
farkındadır ve gözetim, sınıf yönetimi ve güvenli ve sorumlu kullanım eğitimi önemlidir.
• Tüm okul ait cihazlar, okulun Kabul Edilebilir Kullanım Politikasına uygun olarak ve uygun
güvenlik ve güvenlik önlemleri alınarak kullanılacaktır.
• Personel üyeleri, web sitelerini, araçlarını ve uygulamalarını sınıfta kullanmadan önce veya
evde kullanmayı önerirken daima değerlendirecektir.
• Okul, personelin ve öğrencilerin İnternet´ten türetilen materyallerin telif hakkı yasalarına
uygun olmasını ve bilgi kaynaklarını kabul etmesini sağlayacaktır.


Kişisel Cihazların ve Cep Telefonlarının Kullanımı


• Kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanımı yasaya ve diğer uygun okul politikalarına uygun
olarak yerine getirilecektir.
• Sahaya getirilen her türlü elektronik cihazın sorumluluğu kullanıcıya aittir. Okul, bu tür öğelerin
kaybı, çalınması veya zarar görmesi konusunda sorumluluk kabul etmez. Okul, bu tür cihazların
potansiyel veya fiili neden olduğu olumsuz sağlık etkileri için sorumluluk kabul etmez.
• Kötüye kullanım veya uygun olmayan mesajların veya içeriğin cep telefonları veya kişisel cihazlarla
gönderilmesi, topluluğun herhangi bir üyesi tarafından yasaklanır ve herhangi bir ihlal, disiplin /
davranış politikasının bir parçası olarak ele alınacaktır.
• Mersin Toroslar Anaokulu topluluğunun tüm üyelerine cep telefonlarını veya cihazlarını kayıp,
hırsızlık veya hasardan korumak için adım atmaları önerilir.
• Mersin Toroslar Anaokulu topluluğunun tüm üyelerinden, kayboldukları veya çalındığı takdirde
yetkisiz aramaların veya hareketlerin telefonlarında veya cihazlarında yapılamayacağından emin
olmak için şifreler / pin numaraları kullanmaları önerilir. Parolalar ve pin numaraları gizli tutulmalıdır.
Cep telefonları ve kişisel cihazlar paylaşılmamalıdır.
• Mersin Toroslar Anaokulu topluluğunun tüm üyelerine, cep telefonlarının ve kişisel cihazlarının
saldırgan, küçümseyen veya başka şekilde okul / ayar politikalarına aykırı düşen herhangi bir içerik
içermediğinden emin olmaları önerilir.


Öğrencilerin kişisel cihazlarını ve cep telefonlarını kullanımı:


• Öğrencilerimiz yaş itibari ile okulöncesi seviyesinde oldukları için okula cep telefonu, tablet ve
bilgisayar getirmeyeceklerdir.
• Öğrenciler evde çevrimiçi canlı derslere katılırken cep telefonu, tablet veya bilgisayar kullanımı
sırasında aileleri tarafından gerekli e-Güvenlik önlemleri alınacaktır. Sınıf Rehber Öğretmenleri
tarafından öğrenciler ve aileleri alınması gereken e-Güvenlik önlemleri konusunda bilgilendirilecektir.


Personelin kişisel cihazlar ve cep telefonları kullanımı


• Personel, kişisel telefonların ve cihazların herhangi bir şekilde kullanımının daima veri koruma
ve ilgili okul politikası ve prosedürleri uyarınca yerine getirilmesini sağlayacaktır
• Personel kişisel cep telefonları ve cihazları ders saatlerinde kapatılıp / sessiz moda geçirilir.
• Bluetooth veya diğer iletişim biçimleri ders saatlerinde "gizlenmiş" veya kapalı olmalıdır.
• Bir personel okul politikasını ihlal ettiği durumlarda disiplin işlemi yapılır.
• Bir personelin, bir cep telefonuna veya kişisel bir cihaza kaydedilen veya saklanan yasadışı
içeriğe sahip olduğu veya ceza gerektiren bir suç işlemiş olması durumunda, polise ulaşılacaktır.
• Personelin cep telefonunu veya cihazlarını kişisel olarak kullanmalarını içeren herhangi bir
iddiaya okul yönetim politikasını izleyerek yanıt verilecektir.


Ziyaretçiler kişisel cihazların ve cep telefonlarının kullanılması


• Ebeveynler ve ziyaretçiler, okulun kabul edilebilir kullanım politikasına uygun olarak cep
telefonlarını ve kişisel cihazları kullanmalıdır.
• Ziyaretçilerin ve ebeveynlerin okul içerisinde öğrencilere yönelik fotoğraf veya video çekmesi
kabul edilemez. Bu nedenle gerekli uyarılar yapılır.


Çocukların katılımı ve eğitimi


• Müfredat geliştirme ve uygulama da dahil olmak üzere okul çevrimiçi güvenlik politikaları ve
uygulamaları yazarken ve geliştirirken öğrenci katkıları aranacaktır.
• Öğrenciler, Kabul Edilebilir Kullanım Politikasını, yaşlarına ve yeteneklerine uygun bir şekilde
anlamak için desteklenecektir.
• Tüm kullanıcılara ağ ve internet kullanımının izleneceği bildirilecektir.
• Kabul Edilebilir Kullanım beklentileri ve Posterler, Internet erişimi olan tüm odalarda
yayınlanacaktır. Panolar hazırlanacaktır.
• İnternetin ve teknolojinin güvenli ve sorumlu kullanımı, müfredatta ve tüm konularda
güçlenecektir.
• Okul, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olarak çevrimiçi güvenliği geliştirmek için akran
eğitimini uygulayacaktır.
• Okulumuzda Güvenli İnternet Günü kutlanmaktadır.
Güvenli İnternet Günü çerçevesinde şubat ayının ilk haftasında sınıflarda sunumlar yapılır videolar
izletilir. Ayrıca Şubat ayı veli toplantılarında yer verilir. Eba üzerinden:
http://www.guvenlicocuk.org.tr/ , https://www.gig.org.tr/ , adreslerinden internet güvenliği ile ilgili
video, afiş vb. çalışmalardan öğrencilerimizin seviyelerine uygun olanlar kullanılır.
• Emniyet Müdürlüğü yetkililerince okulumuz öğretmen-öğrenci ve velilerine yönelik Güvenli
İnternet bilgilendirmesi yapılması için girişimlerde bulunulacaktır.


Personelin katılımı ve eğitimi


• Çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) politikası, tüm çalışanların katılımı için resmi olarak
sağlanacak ve tartışılacak ve korunma sorumluluğumuzun bir parçası olarak güçlendirilecek ve
vurgulanacaktır.
• Okulumuz Personeli yıl içinde yapılan öğretmenler kurulu toplantılarında okulumuz e-güvenlik
politikası hakkında bilgilendirilecek. Görüş alış verişinde bulunularak e-güvenlik politikası
geliştirilecek.
• Personel, İnternet trafiğinin izlenebileceğini ve tek bir kullanıcıya kadar izlenebileceğinin
farkında olacak. Okul sistemlerini ve cihazlarını kullanırken takdir yetkisi ve profesyonel davranış
gereklidir.
• Personelin tüm üyelerine, profesyonel ve kişisel olarak, güvenli ve sorumlu İnternet kullanımı
konusunda güncel ve uygun personel eğitimi, düzenli (en az yıllık) temelde çeşitli şekillerde
sağlanacaktır.


Ebeveynlerin katılımı ve eğitimi


• Mersin Toroslar Anaokulu, çocukların internetin ve dijital teknolojinin güvenilir ve sorumlu
kullanıcıları olabilmesi için ana-babaların oynayacakları önemli bir role sahip olduklarını kabul eder.
• Ebeveynlerin dikkatleri, okul açıklamaları ve okul web sitesinde okul çevrimiçi güvenlik (eGüvenlik) politikasına ve beklentilerine yönelecektir.
• Çevrimiçi güvenlik konusundaki ebeveynler için bilgi ve rehberlik, ebeveynlere çeşitli
biçimlerde sunulacaktır. E-güvenlik veli bilgilendirme toplantıları yapılacak ayrıca okul genel veli
toplantıları, sınıf veli toplantılarında e-güvenlik gündem maddesi olarak alınarak gerekli bilgilendirme
ve görüş alışverişinde bulunulacaktır.
• Ebeveynlerin, e-güvenlik kapsamında çocukları için olumlu davranışları rol modellemeleri
teşvik edilecektir.


E Güvenlik Müfredatımız Hakkında


• Çocuklarda bilinçli ve güvenli internet kullanımına dair bilgi, beceri ve tutumların geliştirilmesi
için seminerler düzenlenmektedir.
• Türkçe Dil Etkinlikleri, Matematik Etkinlikleri, Fen ve Doğa Etkinlikleri, Müzik, Oyun ve diğer
etkinliklerde tablet ve telefonlar pedagojik eğitim aracı olarak kullanılmaktadır.
• Ders müfredatlarına sosyal medya başta olmak üzere internetin bilinçli kullanımı ile ilgili
konuların yenilenen bilgilerle güncellenmesi tüm öğretmenlerimiz tarafından sağlanmıştır.
• MEB'e bağlı okullarda elektromanyetik kirliliğe ve internet güvenliğine önem verilmektedir.


Okulumuzda Fotoğraf Ya Da Video Çekimi Ve Yayınlanması


• Okul kayıt döneminde her öğrenci velisi izin belgesi imzalar. Bu izin belgesinde öğrenci
fotoğraflarının okul resmî web sitesi, okul dergisi, gazete, eTwinning portalı vb. okul
tanıtımlarında veli, çocuğunun sınıf resimlerinin paylaşılmasına (e güvenliğin sağlanması için)
M.E.B. 2017/12 nolu genelgesi çerçevesinde kullanılmasına izin verir.
• Okul idaresi tarafından görevli kılınanlar haricindeki kişiler tarafından ve öğrenci velilerinin
bilmek istedikleri etkinlik ve programlar dışındaki zamanlarda, okul ve okul bahçesi sınırları
içerisinde fotoğraf ve video çekimi yapılamaz. Bu yasak, bir öğrencinin diğer bir öğrencinin
fotoğraf ve videosunu çekmek istemesi durumunda da geçerlidir.
• Okul idaresi tarafından görevlendirilen kişilerin çektiği fotoğraf ve videolar ancak okulun
resmî web adresinde ve sanal ortamlarında, ilgili öğrenci velisinin talep ve yazılı onayı ile
yayınlanabilir. Öğrencisi için onay vermeyen velinin öğrencisi ile ilgili fotoğraf ve videolar
yayınlanmaz.
• Velisi tarafından fotoğraf ve video görüntülerinin çekilip yayınlanmasına onay verilmeyen
öğrencilerin, çekim esnasında psikolojik baskı yaşamaması için tedbirler alınır.
• Okul görevlileri tarafından yayınlanan resim ve videolarda öğrencilerin kişisel bilgilerine
kesinlikle yer verilmez.


Çevrimiçi Olaylara ve Koruma sorunlarına yanıt verme


• Okulun tüm üyeleri, cinsel içerikli mesajlaşma, çevrimiçi / siber zorbalık vb. dahil olmak üzere
karşılaşılabilecek çevrimiçi risklerin çeşitliliğinden haberdar edilecektir. Bu, öğrencilere yönelik
personel eğitimi ve eğitim yaklaşımları içerisinde vurgulanacaktır.
• Okulun tüm üyeleri, filtreleme, cinsel içerikli mesajlaşma, siber zorbalık, yasadışı içerik ihlali
vb. gibi çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) endişelerini bildirme prosedürü hakkında bilgilendirilecektir.
• Dijital Abone Hattı (DSL), daha sonra kaydedilecek olan çocuk koruma endişelerini içeren
herhangi bir çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) olayı hakkında bilgilendirilecektir.
• İnternet´in yanlış kullanımı ile ilgili şikayetler, okulun şikayet prosedürleri kapsamında ele
alınacaktır.
• Çevrimiçi / siber zorbalık ile ilgili şikayetler, okulun zorbalık karşıtı politikası ve prosedürü
kapsamında ele alınacak
• Personelin yanlış kullanımı ile ilgili herhangi bir şikayet okul müdürüne yönlendirilecektir
• Okul şikayet prosedürü velilere ve personele bildirilecektir.
• Şikayet ve ihbar prosedürü personele bildirilecektir.
• Okulun tüm üyeleri, gizliliğin öneminden ve endişeleri bildirmek için resmi okul usullerine
uyma ihtiyacından haberdar olmalıdırlar.
• Okulun tüm üyeleri, çevrimiçi ortamda güvenli ve uygun davranış hakkında hatırlatılacak ve
okul camiasının herhangi bir diğer üyesine zarar vermek, sıkıntı yaşamak veya suç oluşturan herhangi
bir içerik, yorum, resim veya video yayımlamamanın önemini hatırlatacaktır.
• Okul, çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) olaylarını, uygun olduğunda, okul disiplini / davranış
politikasına uygun olarak yönetir.
• Okul, ebeveynlere, ihtiyaç duyulduğunda bunlarla ilgili endişeleri bildirir.
• Herhangi bir soruşturma tamamlandıktan sonra okul bilgi alacak, öğrenilen dersleri
belirleyecek ve değişiklikleri gerektiği gibi uygulayacaktır.
• Sorunları çözmek için ebeveynlerin ve çocukların okulla ortak çalışması gerekir.

 

                                                                                      Mustafa KAYA
                                                                                        Okul Müdürü

 

     

     

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.12.2020 - Güncelleme: 16.01.2024 14:02 - Görüntülenme: 287
  Beğen | 1  kişi beğendi